1. Helytakarékos parkolás
Parkoláskor a pedelec helyigénye azonos a kerékpáréval, kényelmi szolgáltatásai miatt rendelkezik egy olyan potenciállal, ami az autósok 30%-át rábírja arra, kerékpározzon, majd a tömegközlekedést használja. Ez jelentős zöld terűlet többletet és több játszóteret jelent a belvárosokban.
2. Nagyobb mobilitás kisebb terűleten
A pedelec nagy mobilitást nyújt kis terűleten, mivel minden ember számára lehetővé teszi az azonos vagy hasonló sebességgel történő haladást, fűggetlenűl az emelkedőktől vagy az ellenszéltől. Az útfelűletet hatékonyabban használja ki és hasonló távolságokat lehet vele megtenni városon belűl és a vidéki helyi közlekedésben, mint az autóval.
3. Kényelmes, célszerű és a városokban egyszerűen gyorsabb, mint a személyautó
A pedelec használata a tömegközlekedési eszközökkel és a személygépkocsikkal szemben általában kedvezőbb. A pedelec költségei havi 40 € alatt vannak, ideértve a beszerzési, karbantartási és a kopó alkatrészekre eső költségeket is.
4. Alacsony kibocsátás
A pedelec CO2 kibocsátása minimális, járása halk, és nincs finom részecske kibocsátása.
5. Biztonság
A pedelec a közúti forgalomban biztonságosabb, mint a személyautó, mivel lassabb és könnyebb. A statisztikai adatok azt igazolják, hogy lényegesen nagyobb annak valószínűsége, hogy aki naponta autóval tülekedik a közlekedési dugókban, az mozgáshiány miatt hamarabb elhalálozik, mint aki naponta kerékpárral megy munkába.
6. Mobilitásfokozó hatás
A pedelec a napi mobilitási igényt legalább olyan jól kielégíti, mint az autó, csak olcsóbb, egészségesebb és tisztább.
7. Egészségtámogató hatás
A WHO (World Health Organization) adatai szerint már napi 30 perc kerékpározás 8 évvel meghosszabbítja az életet. Ez még inkább érvényes a pedelec használata esetén, mivel lehetővé teszi, hogy a nem edzett vagy egészségi problémákkal kűszködő személyek újra egyszerűen és kíméletes módon tudjanak kerékpározni. Továbbá a megfelelő pedelecnek köszönhetűen több lehetőség és alkalom nyílik olyan tevékenységeket is mozgással párosítani, amihez korábban, mint pl. a teher- vagy gyerekszállítás, személyautóra volt szűkség.
8. Energiahatékonyság
250 kilowattórával 33km-t lehet megtenni. Ugyanennyi energia szűkséges 10 liter zuhanyozásra alkalmas hőmérsékletű víz felmelegítésére. A Wikipedia adatai szerint 1 fő zuhanyozásához kereken 60 liter víz szűkséges, ami energetikai szempontból megfelel 198km pedeleckel megtett útnak.
9. Fenntarthatóság
A CO2 kibocsátást könnyen tovább lehet csökkenteni a megújuló forrásokból nyert áram hasznosításával. Egy közép-európai háztetőn elhelyezett 0,3 m2 szolárfelűlet évente annyi áramot szolgáltat, hogy azzal 5000 km-t lehet pedeleckel megtenni.
10. Klíma célok
Minél több pedelec van forgalomban, annál kőnnyebben lehet elérni a CO2 kibocsátással kapcsolatban kitűzött megtakarítási célokat, mivel a pedelec egyre inkább helyettesíti az autóval történő közlekedést. A pedelec CO2 kibocsátásra gyakorolt hatása szempontjából azonban nagyon fontos, hogy hogyan táplálkozunk! Ugyanis a pedelec egy elektromos motorból és egy belső égésű motorból kialakított hibrid jármű (mi, mint a pedelec vezetői, ebben az esetben a belsőégésű motort jelentjűk, ami biomasszából – az ételűnkből – pedálmozgató tevékenység által mozgásenergiává alakul). Ebben az esetben ugyanaz érvényes, mint az elektromos energiánál, csupán a decentrális energiatermelés és a decentrális energiafelhasználás nagyobb ősszhatékonyságot tesz lehetővé.
1 Környezetvédelemmel kapcsolatos szakirodalom Luft 173. szám »Elektromos kerékpárok hatása a mobilitási viselkedésre« — Kiadja: Szövetségi Környezet- Erdő- és Tájvédelmi Hivatal (BUWAL), Bern 2004 és bP 56. nyilvánosan hozzáférhető, mely a fenti az adatokat támasztja alá.
2 ExtraEnergy az elmúlt évek piaci adatain alapuló számításai. Kiindulási bázisadatok: 4 éves élettartalmú vagy 19.200 kilométert megtett pedelec a hozzá tartozó akkumulátorral és egy 0,29 €/kilowattóra ár valamint évi 150 € karbantartási és alkatrészköltség. Alternatívaként kiindulási adat lehet a munkaadó által finanszírozott havi 40 eurós motivációs lízing, melynek esetében egy 1.800 € értékű pedelec 3 éven át havi 38,01 euróért lízingelhető lehet. (A Go Pedelec MDM stuttgarti Leaserad Workshop alkalmából közzétett kiadványa. 2012. június 14., 22. nyilvánosan hozzáférhető)
3 Személygépkocsi GPS adatokon alapuló átlagsebességek az egyes európai városokban: London (19 km/óra), Berlin (24 km/óra), Varsó (26 km/óra), Manchester (28 km/óra), Edinburgh (30 km/óra), Róma (30 km/óra), Glasgow (30 km/óra), Bristol (31 km/óra), Párizs (31 km/óra), Belfast (32 km/óra), Műnchen (32 km/óra), Amsterdam (34 km/óra), Dublin (35 km/óra), Birmingham (35 km/óra) és Barcelona (35 km/óra) – ItIs Holdings, 2008 & Forbes.
4 18 km/órás átlagsebességet feltételez ExtraEnergy Pedelec 25 esetében városi forgalomban. A becslés nagyon konzervatív, csupán 3 km/órával haladja meg a kerékpár átlagsebességét szintén városi forgalomban.
5 Forrás: www.auto-motor-und-sport.de/news/betriebskosten-was-kostet-autofahren-wirklich-3477357.html
6 Forrás: epp.eurostat.ec.europa.eu
7 WHO előadás, Prof. Dr. Gűnter Klein, WHO – ECEH Bonn, Mozgásban a gazdaság konferencia 2005. április 18, Bonn.