Pedelec bemutató, népszerűsítési lehetőségek összefoglalása.
Megprobáltunk egy összefoglaló anyagot készíteni, hogy a már elterjedt Roadshow kívűl, hogyan lehetne a társadalom minnél szélesebb rétegének bemutatni a Pedelec kerékpárokat.
Az itt letőlthető, olvasható anyagot elküldtük az NFM LEV járművek népszerűsítésének programját kidolgozó illetékeseknek.
Ha bárkinek van további ötlete, vagy kritikája az anyaggal kapcsolatba, kérjük ossza meg velünk.
Elkészült a Pedelec kerékpárok elterjedését elősegítő intézkedésekre tett javaslat csomagunk.
Megpróbáltuk a legpontosabban behatárolni a gátló tényezőket és az azokra adható releváns válaszokat. Javaslatcsomagunkat elküldtük a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékeseinek, reméljük mimnél több pont megvalósul belőle.
Az anyag itt tölthető le: Pedelec_osztonzok_Szelessav.pdf
Szivesen várunk véleményeket, hozzászolásokat:
Ahhoz, hogy érdemben változtatni lehessen a 2-3 kerekű elektromos járművek penetrációján, fel kell mérni a jelenlegi szerepüket, penetrációjukat, meg kell határozni az elérni kívánt célokat és azonosítani a gátló tényezőket. Ezek ismeretében lehet cselekvési terveket készíteni a lehetőségek és a várható trendek ismeretében.
Ha tudsz kérlek segíts ebben a munkában a hiányzó típusok, információk, gátló tényezők feltárásával. Mindenkinek hozászolását véleményét szívesen várjuk az email címen.
Típus: |
Pedelec Citybike |
Célközönség: |
Városi, elővárosi, ingázó közlekedők 14-60 év között |
Jelenlegi penetráció: |
- |
Egyéni hasznosság érték |
10 |
Egyéni hasznosság indoklás |
Egészség megőrzés, olcsó, gyors, nincs parkolás, dugó |
Társadalmi hasznosság érték |
10 |
Társadalmi hasznosság indoklás |
Egészség megőrzés köthető költség csökkenés, olcsóbb úthálózat, jelentős CO2 kibocsátás csökkenés, boldogabb produktivabb társadalom |
Célok 5/10/20 év |
Városi, elővárosi közlekedés 15/30/70 % |
Gátló tényezők és releváns válaszok |
|
Típus: |
Pedelec mountain bike |
Célközönség: |
16-40 éves sportolásra nyitott |
Jelenlegi penetráció: |
- |
Egyéni hasznosság érték |
9 |
Egyéni hasznosság indoklás |
Egészség megőrzés |
Társadalmi hasznosság érték |
5 |
Társadalmi hasznosság indoklás |
Egészség megőrzés köthető költség csökkenés, boldogabb produktivabb társadalom |
Célok 5/10/20 év |
|
Gátló tényezők és releváns válaszok |
|
Típus: |
Pedelec cargo |
Célközönség: |
Városi elsősorban belvárosi áruszállítás |
Jelenlegi penetráció: |
- |
Egyéni hasznosság érték |
5 |
Egyéni hasznosság indoklás |
a munkavállaló inkább a kényelmet választaná, lassabb, kisebb kapacitás |
Társadalmi hasznosság érték |
10 |
Társadalmi hasznosság indoklás |
jelentősen csökkenne a belvárosi zaj és levegő szennyezettség |
Célok 5/10/20 év |
10/50/70 % |
Gátló tényezők és releváns válaszok |
|
Típus: |
E-bike |
Célközönség: |
idősebb, nehezebben mozgók |
Jelenlegi penetráció: |
1% |
Egyéni hasznosság érték |
8 |
Egyéni hasznosság indoklás |
olcsó beszerzés, üzemeltetés, biztonságos |
Társadalmi hasznosság érték |
8 |
Társadalmi hasznosság indoklás |
környezetkímélő, de mozgás hiányában nincs egészség megőrző hatás |
Célok 5/10/20 év |
5/10/10 % |
Gátló tényezők és releváns válaszok |
|
Típus: |
E-robogó |
Célközönség: |
14-80 év között városi, elővárosi, helyközi közlekedéshez |
Jelenlegi penetráció: |
- |
Egyéni hasznosság érték |
7 |
Egyéni hasznosság indoklás |
olcsó üzemeltetés, nagyobb távolság (30-40 km) megtételére is alkalmas |
Társadalmi hasznosság érték |
8 |
Társadalmi hasznosság indoklás |
környezetkímélő, részben kiválthatja a helyközi autó forgalmat, de nincs egészség megörző hatása |
Célok 5/10/20 év |
5/10/10 |
Gátló tényezők és releváns válaszok |
|
Típus: |
E-roller |
Célközönség: |
tömegközlekedők kiegészítő járműve |
Jelenlegi penetráció: |
- |
Egyéni hasznosság érték |
9 |
Egyéni hasznosság indoklás |
olcsó üzem, gyors közlekedés, nincs dugó, parkolás |
Társadalmi hasznosság érték |
7 |
Társadalmi hasznosság indoklás |
a járdán való közlekedés, veszélyes, de közúton, vagy a kerékpárok között is, pillanatnyilag nincs elfogadott "helye" a közlekedésben |
Célok 5/10/20 év |
15/30/50 |
Gátló tényezők és releváns válaszok |
|
Típus: |
Segway |
Célközönség: |
városi, belvárosi közlekedés |
Jelenlegi penetráció: |
- |
Egyéni hasznosság érték |
6 |
Egyéni hasznosság indoklás |
olcsó üzem, kényelmes közlekedés |
Társadalmi hasznosság érték |
6 |
Társadalmi hasznosság indoklás |
a járdán való közlekedés, veszélyes, de közúton, vagy a kerékpárok között is "idegen" test |
Célok 5/10/20 év |
|
Gátló tényezők és releváns válaszok |
|