Hiányzó törvények
Mivel a törvények történelmileg alakultak ki és az olyan új dolgokra mint a pedelec nem alkalmazhatók, megragadjuk az alkalmat arra, hogy néhány olyan elvárást fogalmazzunk meg, melyeket egy proaktív törvényhozó szívesen el tud fogadni.
Hannes Neupert
1. Belterületen mindenütt 30 km/h sebességkorlátozás valamenynyi közlekedési résztvevőre, ideértve a kerékpárosokat is. Ez az egyes közlekedési résztvevők közötti veszélyeztetés lehetőségét jelentősen csökkentheti, az előzésnek nem lenne sok értelme.
2. A kerékpárutak használatának engedélyezése, de nem erre való kötelezés.
3. A pedelec kerékpár kategóriába sorolása, vagyis nem lenne kötelező a biztosítás és a bukósisak használata, a vezetői engedély és minimális vagy maximális életkor.
4. Ne legyen kötelező a dinamó a járművön, hanem szabadon lehessen megválasztani az energiaforrást, viszont legyen kötelező a világítás bekapcsolása nappal a jármű elején és hátulján.
5. Ne legyen korlátozás a megvilágítás watt teljesítményében, hanem csupán a 80 lux mértékű minimális fényteljesítmény legyen kötelező, továbbá engedélyezni kell az index beépítését.
6. Nem kell limitálni sem a kerékpársávok, sem pedig az egy járművön közlekedő személyek számát sem.
7. Nem kell korlátozni a meghajtó teljesítményt. Ezzel szemben limitálni kell a maximális rásegítési sebességet a kifejtett izomerő függvényében. Ez azt jelenti, hogy be kell tiltani a mozgásszenzoros pedeleceket, amivel a járművek karakterét garantálni lehetne.
A javasolt arány az aktuálisan kifejtett izomteljesítmény és a rásegítő végsebesség között:
- Izomteljesítmény kisebb mint 50 watt = max. rásegítő sebesség 15 km/h
- Izomteljesítmény kisebb mint 100 watt = max. rásegítő sebesség 20 km/h
- Izomteljesítmény kisebb mint 150 watt = max. rásegítő sebesség 25 km/h
- Izomteljesítmény 150 watt fölött = max. rásegítő sebesség 32 km/h
Ezzel a szabályozással a pedelec a kerékpár helyzetébe kerülne, a végsebessége szintén az izomerő függvénye. Ennek ellenére a kevésbé erős emberek bármelyik emelkedőre teherrel legalább 15 km/h sebességgel hajthatnának fel a már nem korlátozott elektromos teljesítménynek köszönhetően.
8 . Az akkumulátorok kereskedelmi forgalmazásának betiltása, hogy a gyártókat a fenntarthatóságot biztosító bérlési lehetőségekre lehessen rászorítani (lásd még 26. nyilvánosan hozzáférhető).
A védőruházat ugyanolyan hatékony lehet, mint a védősisak, azonban különböző érdekkörök által kikövetelt bukósisak-kötelezettség – legalábbis az aktuális körülmények között – bizonyára nem célravezető. Ez a kerékpáros közlekedés elfogadottságát csökkentené és potenciálisan több halálesetet eredményezne, mivel Európában lényegesen többen halnak meg mozgáshiány miatt, mint a közúti közlekedésben.
A bukósisak helyett elképzelhető lenne egy védőmellény, amely bukás esetén a légzsákhoz hasonlóan felfúvódna és a viselőjét egyfajta Michelin emberkévé változtatná. Sokkal jobban megfelelne, mint egy bukósisak, amely ugyan a fejet védi, viszont egy gerincsérülés valószínűségét csak fokozza. Ezenkívül egyre aktívabb biztonságtechnikákra lehet számítani, amely a jelenlegi helyzetet gyorsan megváltoztathatja.