Elvárások a helyi politikával, turisztikai cégekkel és a  szolgáltatókkal szemben

A helyi politikával, hatóságokkal, cégekkel, szülőkkel, iskolaigazgatókkal és tanárokkal, turisztikai szolgáltatókkal, várostervezőkkel, kamarákkal, gyártókkal, kereskedőkkel, a szabványszerkesztőkkel, a mobilitás- és energia-tanácsadókkal szemben támasztott elvárások.

Hannes Neupert

 

image from GoPedelec_Pedelec_kezikonyv-80-1.jpgSzükséges a kerékpár infrastruktúra kiépítése a települések között (távolsági közlekedés), továbbá a kerékpárutak burkolása jobb minőségű, szélesebb aszfaltréteggel, pl. a teher- vagy a gyerekszállító pedelecek számára. Ezenkívül lehetővé kell tenni, hogy veszélymentesen lehessen előzni. Erre jó példa a hollandiai kerékpár-gyorsutak. A pedelecek bevonása az üzemi mobilitás szervezésbe. A pedeleceknek az üzem munkatársai számára történő rendelkezésre bocsátása azzal a céllal, hogy lehetőleg sok személygépkocsi utat pedeleckel lehessen helyettesíteni.

Azoknak a lehetőségeknek a kihasználása, melyek a pedelecet »a hegymenet« funkcióval kimondottan dombos vidékekre kínálják. A pedelecnek köszönhetően ma bármely vidék alkalmas kerékpározásra.

A kerékpárra, ill. a pedelecre úgy kell tekinteni mint komoly közlekedési eszközre, nem mint csupán szabadidős tevékenység eltöltésére és szórakozásra alkalmas eszközre. Figyelembe kell venni, hogy a modern technikának köszönhetően, mint. pl. csúszásbiztos abroncs, az eső ellen védő ruházat, ma már semmilyen gondot nem okoz. A kerékpár, ill. a pedelec egész éven át használható.

 

image from GoPedelec_Pedelec_kezikonyv-80-2.jpgEz azonban azt is jelenti, hogy a kerékpárutak semmit sem érnek, ha azokat télen a hótól és a jégtől nem tisztítják meg. Sok településen még ma is elfogadott gyakorlat, hogy az úttisztító szolgálat a kerékpárutat hólerakó helynek tekinti, amelyen télen az autóutakról eltakarított havat tárolják. Figyelembe kell venni a pedelec forgalmat a városok és községek szabályzatában, az új lakó és üzleti negyedek, bevásárló központok és ipartelepek létesítésekor előírt követelmények katalógusában. Ma gyakran ezekben csupán a minimális személygépkocsi parkolóhelyek vannak előírva – a pedelec-parkolóknak a személygépkocsi parkolóhelyekkel azonos súllyal kell ezekben a rendeletekben szerepelni. Ha az építtető gépkocsi parkolókat is létesít, legalább ugyanannyi pedelec-parkolót legyen kénytelen építeni.

A politikusok, a szülők és mindenki mutasson példát és a gyerekeket kerékpárral, ill. pedeleckel vigyék az óvodába vagy az iskolába. Vonzóvá kell tenni a 12 évet betöltött diákok számára az iskolábajárást pedeleckel és meg kell állítani azt a folyamatot, hogy 15– 16 éves korban kismotort használjanak, akkor inkább Pedelec 45-öt, amivel a napi sportolási követelményeknek is eleget lehet tenni. Minden érintettnek komolyan kell törekedni a biztonságra és a minőségre, hogy a piac fenntartható fejlődése biztosított legyen.

A hatótávolságra vonatkozó adatok szabványosítása, a minimális garancia feltételek és a lehetséges kizárási kritériumok szabványosítása szükségszerű. Az akkumulátor és a kerékpár elektrotechnika minimális garancia feltételeinek meghatározása elengedhetetlen.

 

Következöő oldal ->

 

←  Pedelec – nyilvános infrastruktúra   |  Elvárások a nemzeti és a globális politikával szemben  →