Gyártók Marketingje és Vevői Elvárások

A pedelec a gyártók számára is egy új, tulajdonságait illetően még fejlődésképes termék, függetlenül attól, hogy azok melyik ágazatot képviselik – a motorkerékpár-, az autó- vagy a kerékpár-gyártást. A legtöbb vásárló számára pedelec szintén egy új termék.

Hannes Neupert

 

Úgy a gyártók, mint a vásárlók nehéz helyzetben vannak, ha a választás kritériumainak fontossági sorrendjét meg kellene határozni. Az egész talán a mobiltelefon helyzetéhez hasonlítható, amikor az még teljesen új termék volt. Itt is sok idő kellett ahhoz, amíg az ipar és a vásárlók a piac és a technika fejlődése alatt egymásra találtak.

Ma a pedeleckel ugyanúgy a »Motorola Knochen« piaci helyzetével szembesülünk, ami első olyan mobiltelefon volt, hogy gyakorlatilag valóban zsebben lehetett hordani. De a mai mobiltelefonok méreteivel és teljesítőképességével összevetve ma még alig lehet azt gondolni, hogy a »Motorola Knochen« elfogadottsági szintjét elértük.

62.jpg

 

8 LÉPÉSBEN AZ ÖTLETTŐL AZ INTEGRÁLT ÉS HÁLÓZATBA KAPCSOLT TERMÉKIG


1. Az ötlet.

2. Az első kereskedelmi termék, amely teljesíti az alapfunkciókat, de sok hiányossággal.

3. A javított kereskedelmi termék funkcióiban kűlönbözik a 2.-tól és árban megfizethető.

4. Egy technológiai újítás, amit sokan nem minősítenek jelentősnek, de ami a fejlődésnek új irányt szabott. A telefonnál ez a kábelcsat- lakozás helyettesítése a rádiókapcsolattal. Az elektromos kerékpárnál ez lépés a forgókaros vezérléstől az elektromotor vezérlése felé a pedállal kifejtett izomerő fűggvényében.

5. A technika kompaktabb, könnyebb és ezzel használata gyakorlatiasabb.

6. A termék dizájnja a széles vásárlóközönség számára elfogadható és a termék megszerzése kívánatos, azonban árban sokak szá- mára még a domináns elterjedés elérhetetlenségének kategóriájába tartozik.

7. A technika igazi tömegáru, még kompaktabb, még használhatóbb. Szabványok bevezetésére kerűl sor és költségcsökkenés mellett mi- nőségnövekedés jelentkezik a gyártásban. Új értékesítési modellek jelennek meg (a mobiltelefonnál ez a mobiltelefon szerződés volt egy alacsony vételi ár és a havi díjak, mint a percdíjak mellett, amivel végűl is a refinanszírozás történt). Ez a folyamat a pedelec esetében az elkövetkezendő 5 évben várható.

8. A mobiltelefon és a számítógép funkció és a digitális kamera egyesítése és a folyamatos online kapcsolat, ami a mobiltelefon hálózatba kötését tovább forradalmasította és a felnövekvő korosztály szá- mára elengedhetetlen használati tárggyá tette. A pedelec hálózatba csatlakoztatását és ez által hétköznapjainkba történő integrálását a következő 10 évben fogjuk megtapasztalni. Ez azt jelenti, hogy a pedelecek iránti kereslet globálisan drámaian meg fog nőni.

 

 

←  Egy csatlakozó mindenhez   |  Pedelec termékcsoportok  →