Kijelző és kezelő elemek Human Machine Inferface (HMI)
Human Machine Interface – vagy ahogy a fejlesztők másképpen nevezik “ember-gép-interfész”. Ide tartozik minden olyan elem, amely az ember és a pedelec kommunikációját szolgálja.
Hannes Neupert
ADATBEVITELI KÉSZÜLÉKEK
A rendszer indítása általában kulcs nélkül, gombnyomásra történik vagy még egyszerűbben, miután a láb megérinti a pedált. Egyes rendszerek klasszikus, szakállas vagy rádiós kulccsal indulnak, amit a fent látható képen lévő kijelző fölé kell tartani.
A rásegítő erő mértéke vagy a menetüzemmód általában a kormányon lévő billentyűkkel szabályozható. Jól bevált ezeknek a billentyűknek néhány állapotkijelző LED-del vagy LCD kijelzővel való kombinálása, mely a vezető számára visszajelzést ad arra vonatkozóan, hogy a pedelec aktuálisan milyen üzemmódban van, és hogy mennyi maradék kapacitás van még az akkumulátorban. Az ilyen, többnyire »egyszerű« kijelzők különösen bérkerékpárok esetében kerülnek és olyan felhasználók számára alkalmazásra, akik »egyszerűen« csak könnyebben szeretnének kerékpározni.
ADATKIJELZŐ KÉSZÜLÉKEK
Nagyobb kormány esetén, a kormány közepén kerül a kijelző elhelyezésre, amiben általában billentyűkkel vagy karos kapcsoló elemekkel választhatók meg a funkciók anélkül, hogy a kezet a kormányról le kellene venni. A szoſtveropciók szinte korlátlanok. Az okos telefonok bevonása iránti trend a komplex alkalmazások esetén ezt a fejlesztést még külön is ösztönzi.
MOZGÁSSZENZOROK
Az egyszerű pedelecek egy be- és kikapcsolóval rendelkeznek a meghajtás aktiválására. Tulajdonképpen ezek olyan e-bike-ok, amelyek egy ilyen mozgásszenzor segítségével kerékpárként kerültek legalizálásra. ExtraEnergy amellett száll síkra, hogy ezeket a járműveket ismét a kerékpár kategóriába kell besorolni (lásd XE. oldalt nyilvánosan hozzáférhető).
ERŐSZENZOROK
Ezek általában a pedál fogaskerék tárcsájába, a pedál blokkba vagy a hátsó tengelyre (a hátsó villa csúcsába) vannak szerelve. Az erő mérése ezeknek a szenzoroknak a minimális elhajlásán alapul. A motorvezérlés az elhajlás mérése alapján pontos információt kap a kerékpárosnak a pedálokra átvitt izomerejéről. Egy jó pedelec, amely intuitív módon halad, és amelynél az izom- és a motorerő harmonikusan egyesül, csak ilyen erőszenzorral realizálható és mindezek ellenére a motor csúcsterhelését mégis szabályozni szükséges.